SiePomaga
SiePomaga
Rozlicz PIT Online
Pobierz program
Formularz PIT
Kalendarz
Pon | Wto | Śr | Czw | Pi | Sob | Nie |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Aktualnie online
Facebook Like
STATUT
1. Stowarzyszenie nosi nazwę: „STOWARZYSZENIE MIGAJ SERCEM” w dalszych postanowieniach zwane Stowarzyszeniem.
2. „Osobą Głuchą” pisaną wielką literą „G” określamy osoby: niesłyszące, głuche, głuchonieme, zaimplantowane, ogłuchłe.
3. Stowarzyszenie jest zrzeszeniem osób fizycznych, związanym dla osób Głuchych - ich rodzin, Polskiego Języka Migowego, Kultury Głuchych.
4. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną, działa na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989r. – Prawo o Stowarzyszeniach, Dz.U.Nr 20 poz. 104 z późniejszymi zmianami.
5. Czas trwania Stowarzyszenia jest nieoznaczony.
Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, a siedzibą jest miasto Legnica. Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie prowadzi również działalność poza RP, zgodnie z prawem miejscowym.
Stowarzyszenie może używać odznak i pieczęci na zasadach określonych w przepisach szczegółowych.
Stowarzyszenie może być członkiem organizacji krajowych i międzynarodowych realizujących podobne cele, jeżeli nie narusza to zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, w których Polska jest stroną.
Działalność Stowarzyszenia oparta jest na pracy społecznej członków. Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może zatrudniać pracowników. Pracownikiem może być każdy członek Stowarzyszenia oraz osoby nienależące do Stowarzyszenia.
1. Celem stowarzyszenia jest:
1) aktywne wspieranie osób Głuchych i ich rodzin;
2) poradnictwo specjalistyczne na rzecz osób Głuchych i ich rodzin;
3) wszechstronna pomoc na rzecz osób Głuchych i ich rodzin;
4) promowanie Polskiego Języka Migowego;
5) ochrona i reprezentacja Kultury Głuchych;
6) aktywizowanie społeczne i zawodowe młodzieży Głuchej;
7) wyrównywanie szans edukacyjnych i zawodowych dzieci i młodzieży Głuchej;
8) działalność edukacyjna i wychowawcza, w tym edukacja pozaszkolna młodzieży i edukacja ustawiczna dorosłych osób Głuchych;
9) działania na rzecz poprawy warunków codziennego życia osób Głuchych i ich rodzin w słyszącym społeczeństwie;
10) organizacja samopomocy wśród osób Głuchych;
11) promocja i organizacja wolontariatu na rzecz osób Głuchych i ich rodzin;
12) działalność naukowa i badawcza;
13) działalność wydawnicza.
2. Stowarzyszenie swoje cele realizuje poprzez:
1) poradnictwo i aktywne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i emocjonalne dla dzieci, młodzieży, dorosłych Głuchych;
2) poradnictwo i aktywne wsparcie psychologiczno-pedagogiczne i emocjonalne dla słyszących rodziców i rodzeństwa dzieci Głuchych;
3) organizowanie spotkań integracyjnych;
4) promocja i nauczanie języka migowego poprzez lektoraty, zajęcia szkolne i pozaszkolne, warsztaty;
5) organizowanie kursów języka migowego dla rodzin, wolontariuszy i innych osób związanych z osobami Głuchymi;
6) organizowanie szkoleń i kursów zawodowych i kwalifikacyjnych;
7) świadczenie usług tłumacza języka migowego w różnych sytuacjach życiowych;
8) organizowanie wystaw, konferencji, targów oraz udział w podobnych wydarzeniach;
9) organizowanie zajęć turystyczno-rekreacyjnych i sportowych oraz kulturalno-oświatowych i artystycznych;
10) ochrona i reprezentacja Kultury Głuchych poprzez prowadzenie spotkań, warsztatów, zajęć uświadamiających;
11) prowadzenie działalności edukacyjnej, informacyjnej, promocyjnej i reklamowej;
12) prowadzenie lub pomoc w organizowaniu i prowadzeniu specjalistycznych szkół, ośrodków wychowawczych oraz placówek medycznych i rehabilitacyjnych;
13) opracowywanie i realizację programów pomocy skierowanych do osób Głuchych i ich rodzin,
14) działalność szkoleniową mającą na celu wdrożenie programów Stowarzyszenia,
15) współpracę międzyregionalną i międzynarodową,
16) współpracę ze szkołami, uczelniami wyższymi,
17) współpracę z samorządami, mediami i organizacjami pozarządowymi,
18) prowadzenie własnej działalności charytatywnej,
19) prowadzenie odpłatnej i nieodpłatnej działalności pożytku publicznego na podstawie decyzji Zarządu.
Stowarzyszenie dla realizacji swoich celów statutowych może współpracować z organami rządowymi i samorządowymi, organizacjami politycznymi, zawodowymi, młodzieżowymi oraz instytucjami naukowo-badawczymi i leczniczymi, a także z organizacjami zagranicznymi oraz zagranicznymi instytucjami zajmującymi się osobami Głuchymi.
1. Stowarzyszenie może prowadzić odpłatną i nieodpłatną działalność pożytku publicznego, na zasadach określonych ustawą o wolontariacie i pożytku publicznym. Przychód z odpłatnej działalności pożytku publicznego przeznaczony jest wyłącznie prowadzeniu działalności pożytku publicznego.
2. Decyzję o podjęciu nieodpłatnej lub odpłatnej działalności pożytku publicznego oraz o zakresie tej działalności podejmuje Zarząd .
1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej jest przeznaczony wyłącznie do realizacji celów statutowych. Decyzję o podjęciu działalności gospodarczej podejmuje Zarząd.
2. Działalność gospodarcza Stowarzyszenia ma charakter wyłącznie dodatkowy w stosunku do działalności pożytku publicznego.
3. Nadwyżka przychodów nad kosztami działalności gospodarczej jest przeznaczana wyłącznie na rzecz działalności pożytku publicznego Stowarzyszenia.
4. Działalność gospodarcza Stowarzyszenia może być prowadzona w następującym zakresie:
a) nauka języków obcych (85.59.A);
b) pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (85.59.B);
c) działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów(82.30.Z);
d) wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (58.14.Z);
e) pozostała działalność wydawnicza(58. 19.Z);
f) reprodukcja zapisanych nośników informacji (18.20.Z);
g) restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne (56.10.A);
h) ruchome placówki gastronomiczne (56.10.B);
i) przygotowywanie i podawanie napojów (56.30. Z);
j) wychowanie przedszkolne (85.10.Z);
k) pozaszkolne formy edukacji (85.5);
1) działalność wspomagającą edukację (85.60.Z);
m) działalność klubów sportowych (93.12.Z).
1. Członkiem Stowarzyszenia może być osoba fizyczna i prawna, akceptująca statutowe cele Stowarzyszenia.
2. Osoba prawna może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenie.
1. Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
a) Zwyczajnych;
b) Wspierających;
c) Honorowych.
1. Członkiem zwyczajnym i honorowym może być osoba fizyczna (obywatel polski lub cudzoziemiec):
- posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i nie pozbawiona praw publicznych,
- posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych lub nie posiadająca zdolności prawnej, wówczas reprezentacja i odpowiedzialność jest po stronie opiekunów prawnych, akceptująca statutowe cele Stowarzyszenia.
2. Decyzję o przyjęciu członka zwyczajnego podejmuje Zarząd Stowarzyszenia na podstawie pisemnej deklaracji i przedstawieniu pozytywnej opinii dwóch członków Stowarzyszenia.
3. Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia. Osoba prawna działa w stowarzyszeniu przez swojego przedstawiciela.
5. Członkiem honorowym Stowarzyszenia może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w działalność i rozwój Stowarzyszenia. Członkowie honorowi przyjmowani są do Stowarzyszenia w drodze uchwały Walnego Zgromadzenia Członków na wniosek 10 członków Stowarzyszenia.
1. Członkowie zwyczajni posiadający zdolność do czynności prawnych mają prawo:
1) uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zgromadzeniu Członków, czynnie i biernie wybierać władze Stowarzyszenia;
2) zgłaszać opinie, wnioski i postulaty pod adresem władz Stowarzyszenia;
3) korzystać z pomocy i świadczeń stowarzyszenia;
4) uczestniczyć w organizowanych zebraniach, wykładach oraz imprezach;
5) członkowie w liczbie minimum 5 mają prawo zaskarżenia do Walnego Zgromadzenia Członków, uchwały Zarządu Stowarzyszenia o skreśleniu z listy członków i wykluczeniu ze Stowarzyszenia.
2. Członkowie zwyczajni uzyskują czynne i bierne prawa wyborcze po upływie 6 miesięcy od dnia przyjęcia w poczet członków Stowarzyszenia.
3. Członkowie zwyczajni posiadający ograniczoną zdolność do czynności prawnych lub ich nie posiadający mają prawo:
1) korzystać z pomocy i świadczeń stowarzyszenia;
2) uczestniczyć w organizowanych zebraniach, wykładach oraz imprezach;
3) zgłaszać opinie, wnioski i postulaty pod adresem władz Stowarzyszenia poprzez swoich opiekunów prawnych;
4. Członkowie zwyczajni posiadający ograniczoną zdolność do czynności prawnych lub ich nie posiadający nie mają prawa uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zgromadzeniu Członków, czynnie i biernie wybierać władze Stowarzyszenia.
Do obowiązków członka należy:
a) aktywne uczestniczenie w pracach i realizacji celów Stowarzyszenia;
b) przestrzeganie statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia;
c) regularne opłacanie składek i innych świadczeń obowiązujących w Stowarzyszeniu.
1. Członkowie wspierający i honorowi nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego, mogą jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach Stowarzyszenia, poza tym posiadają takie prawa jak członkowie zwyczajni.
2. Członek wspierający ma obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń, przestrzegania statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.
3. Członkowie honorowi są zwolnieni ze składek członkowskich.
Członkostwo ustaje na skutek:
1) dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego na piśmie Zarządowi;
2) skreślenia z listy członków z powodu zalegania z opłatą składek członkowskich, przez okres przekraczający 18 miesięcy – członek otrzymywał będzie upomnienia w formie pisemnej co 6 miesięcy o należnej wpłacie;
3) wykluczenia z powodu stwierdzenia rażącego naruszenia zasad statutowych;
4) wykluczenie w wyniku prawomocnego orzeczenia sądu powszechnego, orzekającego karę dodatkową w postaci pozbawienia praw publicznych;
5) śmierci członka lub utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego;
6) pozbawienie członkostwa honorowego, w wyniku uchwały władzy Stowarzyszenia, które członkostwo nadała.
1. Od uchwały Zarządu dotyczącej skreślenia lub wykluczenia można się odwołać do Walnego Zgromadzenia w terminie 7 dni od otrzymania uchwały. Stosuje się paragraf 14 ust. 1 pkt 5.
2. Członek ma prawo do okazania dokumentów stwierdzających trudną sytuację materialną – Zarząd decyduje wówczas o zwolnieniu lub nie z opłat składkowych.
Władzami Stowarzyszenia są:
1. Walne Zgromadzenie Członków;
2. Zarząd;
3. Komisja Rewizyjna.
1. Kadencja władz trwa 4 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym podczas Walnego Zgromadzenia Członków.
2. Z zastrzeżeniem przepisów obowiązujących ustaw oraz jeżeli statut nie stanowi inaczej, uchwały władz Stowarzyszenia, podejmowane są zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
3. Zgromadzeni mogą uchwalić głosowanie tajne.
W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz Stowarzyszenia w trakcie kadencji, władzom tym przysługuje prawo dokooptowania, z tym że liczba osób dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru.
1. Walne Zgromadzenie Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
2. W Walnym Zgromadzeniu Członków biorą udział:
- z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni;
- z głosem doradczym – członkowie wspierający, honorowi oraz zaproszeni goście.
3. Walne Zgromadzenie może być zwyczajne i nadzwyczajne.
4. Walne Zgromadzenie Członków zwyczajne jest zwoływane minimum raz w roku przez Zarząd Stowarzyszenia. Termin i miejsce obrad Zarząd podaje do wiadomości wszystkich członków co najmniej na 7 dni przed terminem zebrania.
5. Walne Zgromadzenie Członków nadzwyczajne może się odbyć w każdym czasie. Jest zwoływane przez Zarząd z jego inicjatywy, na wniosek Komisji Rewizyjnej lub pisemny wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków zwyczajnych Stowarzyszenia.
6. Uchwały Walnego Zgromadzenia Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy ogólnej liczby członków. Jeżeli po przeliczeniu członków okaże się, iż na Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia uczestniczy mniejsza niż połowa ogólnej liczby członków – uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności przynajmniej połowy liczby członków uczestniczących w Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia.
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należą:
1) uchwalania zmian statutu;
2) wybór i odwoływanie Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
3) udzielanie Zarządowi absolutorium na wniosek Komisji Rewizyjnej;
4) rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
5) uchwalenie budżetu;
6) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia członka honorowego;
7) uchwalanie głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia na podstawie projektów Zarządu;
8) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań władz Stowarzyszenia;
9) rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia lub jego władze;
10) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu;
11) podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku;
12) podejmowanie uchwał w każdej sprawie wniesionej pod obrady, we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych władz stowarzyszenia.
Obrady Walnego Zebrania są tłumaczone na język migowy, tak aby umożliwić pełne uczestnictwo osobom Głuchym.
Jeżeli zawiadomienie o drugim terminie Walnego Zgromadzenia nie stanowi inaczej, odbywa się ono godzinę później w tym samym miejscu.
1. Pierwszy Zarząd Stowarzyszenia tworzą Założyciele Stowarzyszenia.
2. Zarząd składa się z 3 - 4 członków, wybranych imiennie przez Walne Zgromadzenie na 4 – letnią kadencję. Zarząd składa się z: Prezesa, Wiceprezesa, Sekretarza, Skarbnika. Jeśli Zarząd składa się z trzech osób, łączone są funkcje Sekretarza i Wiceprezesa.
3. Członkiem Zarządu nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
4. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni.
Do kompetencji Zarządu należy:
1) kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia i działanie w jego imieniu;
2) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz;
3) realizowanie uchwał Walnego Zgromadzenia Członków;
4) zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia zgodnie z wytycznymi Walnego Zgromadzenia;
5) podejmowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia,
6) planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej;
7) tworzenie projektów głównych kierunków działania i rozwoju Stowarzyszenia.
8) opracowanie programu działalności Stowarzyszenia;
9) zwoływanie Zwyczajnego i Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia;
10) podejmowanie uchwał w sprawie przynależności Stowarzyszenia do organizacji krajowych i zagranicznych;
11) przyjmowanie, skreślanie i wykluczanie członków Stowarzyszenia;
12) rozpatrywanie sporów powstałych na tle działalności Stowarzyszenia;
13) uchwalenie wysokości składek członkowskich oraz wszystkich innych świadczeń na rzecz Stowarzyszenia;
14) powoływanie komisji, zespołów i innych ciał oraz określenie ich zadań;
15) ustalanie warunków płacy i pracy pracowników biura;
16) funkcje kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy pełni Prezes Zarządu;
17) przygotowywanie merytorycznych sprawozdań rocznych z działalności Stowarzyszenia, o których mowa w przepisach ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz innych sprawozdań, do których Stowarzyszenie jest obowiązane na podstawie innych przepisów,
18) podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczęcia i zakończenia działalności pożytku publicznego i ustalanie zakresu działalności pożytku publicznego,
19) podejmowanie decyzji w sprawie rozpoczęcia i zakończenia działalności gospodarczej.
Jeżeli któryś z członków Zarządu Stowarzyszenia musi opuścić miejsce działania Stowarzyszenia na okres dłuższy niż 2 miesiące, wówczas wyznacza na swoje miejsce zastępcę.
1. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes (lub z jego upoważnienia wiceprezes) w miarę potrzeby, nie rzadziej niż 4 razy w roku (raz na kwartał).
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności pięciu członków Zarządu. W razie równości głosów decyduje głos przewodniczącego obrad.
3. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym przewodniczący Komisji Rewizyjnej oraz zaproszeni członkowie Stowarzyszenia.
Do zaciągania zobowiązań majątkowych i oświadczeń woli upoważnieni są łącznie dwaj Członkowie Zarządu w tym prezes lub wiceprezes i inny członek Zarządu.
W przypadku ustąpienia, wykluczenia lub śmierci członka władz Stowarzyszenia w trakcie kadencji, władzom tym przysługuje prawo dokooptowania z tym, że liczba osób dokooptowanych nie może przekraczać 1/5 liczby członków pochodzących z wyboru.
1. Komisja Rewizyjna powoływana jest do sprawowania kontroli nad działalnością Stowarzyszenia.
2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób, w tym przewodniczącego, zastępcy oraz sekretarza.
3. Komisja Rewizyjna jest niezależna od Zarządu.
4. Członkowie Komisji Rewizyjnej:
- nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w stosunku w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej;
- nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne, w szczególności ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
- mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenie w wysokości nie wyższej niż przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedni
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
1) kontrolowanie przynajmniej 1 raz w roku całokształtu działalności Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem działalności gospodarczo – finansowej pod względem celowości, rzetelności i gospodarności oraz zgodności z uchwałami Walnego Zgromadzenia;
2) przedkładanie Zarządowi wniosków z przeprowadzonych kontroli oraz żądanie wyjaśnień;
3) składanie sprawozdania z kontroli na Walnym Zgromadzeniu Członków wraz z oceną działalności Stowarzyszenia;
4) wnioskowanie o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków;
5) udzielanie absolutorium dla Zarządu;
6) składanie sprawozdań ze swojej działalności na Walnym Zgromadzeniu Członków.
1. Majątek Stowarzyszenia stanowią ruchomości, nieruchomości i fundusze.
2. Fundusze Stowarzyszenia pochodzą:
a) ze składek członkowskich;
b) darowizn, spadków, zapisów;
c) dotacji, dotacji budżetu państwa, dotacji z władz samorządowych;
d) ofiarności publicznej;
e) dochodów z majątku ruchomego i nieruchomego;
f) dochodu z lokat bankowych i skarbowych, świadectw udziałowych w funduszach, powierniczych oraz posiadanych udziałów w akcji w/i akcji w spółkach;
g) dochodów ze zbiórek i imprez publicznych;
h) dochodów z działalności gospodarczej według zasad określonych w odrębnych przepisach,
i) dochodów z odpłatnej działalności pożytku publicznego z zastrzeżeniem zasad określonych w Statucie i ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
3. Wszelkie środki pieniężne mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia.
4. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5. Decyzje w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Zarząd.
6. Majątek Stowarzyszenia nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.
7. Zabrania się:
a) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie organów oraz pracownicy organizacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”,
b) przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach,
c) wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego,
d) zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie jego organów lub pracownicy oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
Uchwałę w sprawie zmiany statutu oraz uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie Członków kwalifikowaną większością głosów – (2/3), przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
1. Uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie Członków na wniosek Zarządu większością 2/3 głosy przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
2. W przypadku podjęcia uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia, Walne Zgromadzenie zadecyduje o przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia i powoła Komisję Likwidacyjną, która przeprowadzi likwidację Stowarzyszenia. Zastrzega się przekazanie majątku na rzecz organizacji charytatywnej non-profit, której cele zbliżone są do celów stowarzyszenia.
W sprawach nie uregulowanych w niniejszym statucie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.